Music Business Worldwide, dünyanın en iyi prodüktörleri serisinde bu kez, Drake, Travis Scott, Jack Harlow gibi isimlerle çalışarak kendini kanıtlamış Türk asıllı İsviçreli prodüktör/şarkı yazarı Ozan Yıldırım, bilinen adıyla OZ ile gerçekleştirdiği röportajı yayınlandı.
En İyi 300 Doları Ne İçin Harcadınız?
Meek Mill’in e-posta adresi için birine ödediği 250 İsviçre Frangı.
O zamanlar, İsviçre’de küçük bir köyde yaşadığını anlatan OZ, Avrupa hip-hop prodüksiyonunda adını duyurabilmişti. Ancak, Swizz Beatz’e hayran olan Amerikan pazarı, İsviçre prodüktörlerine pek ilgi göstermiyordu.
Bu alışverişin ardından, ünlü rapçi Meek Mill, OZ’nin 10 adet özenle hazırlanmış beat’ini içeren bir WeTransfer linkine sahip oldu. Meek Mill, bu beat’lerden etkilendi ve OZ’yi, Rick Ross’un yer aldığı "Been That" ve Puff Daddy’nin yer aldığı "Cold Hearted" gibi şarkılarda ortak yazarlık ve prodüksiyon yapması için davet etti. Bu, OZ’un Amerika’da daha fazla iş yapmasının önünü açmış oldu.
Başarı Hikayesi
İsviçre’de büyüyen Ozan Yıldırım, MTV’de gördüğü rap müzik videolarıyla bu türe ilgi duymaya başladı. 12 yaşında DJ’liğe başladı ve 14 yaşında kendi beat’lerini Magix Music Maker yazılımıyla yapmaya başladı. 2000’lerin ortalarında YouTube ve MySpace’te beat’lerini paylaşarak ve rastgele rapçilere göndererek adını duyurmaya çalıştı.
Avusturyalı rapçi Nazar, OZ’ye ulaştı ve onu No Limits stüdyosuna kattı. Almanca hip-hop büyüdükçe, OZ’un bilinirliği de arttı, ancak hala Amerika’da büyük başarılar elde etmenin hayalini kuruyordu. 18-19 yaşlarındayken İngilizceyi zar zor konuşabiliyordu ve insanlar ona Amerika’da başarılı olmanın imkansız olduğunu söylüyordu. Ancak, Almanya’da çalışmanın ona pozitif bir bakış açısı kazandırdığını ve Amerika’da da başarılı olabileceğine inandığını paylaştı.
Meek Mill ile yaptığı çıkışın ardından, Kobalt’a imza atan OZ, bir ortak yazar/ortak prodüktör olarak Drake (Toosie Slide, Girls Want Girls), Travis Scott (Sicko Mode, Highest In The Room), Future (Life Is Good) gibi isimlerle önemli iş birliklerine imza attı.
Yedi milyar dinlenme sonrasında, Drake’in First Person Shooter ve Jack Harlow’un Lovin’ On Me gibi şarkılarıyla başka bir başarı dalgası yakaladı. Şimdi kendi prodüktör ekibini kurarak, başkalarına da kendisi gibi fırsatlar sunmayı hedefliyor.
Müzik endüstrisinde prodüktörlerin değeri hakkında konuşan OZ, bazı sanatçıların prodüktörlere yeterince değer vermediğini belirtiyor. Ancak, prodüktörlere saygı gösteren sanatçıların uzun süre oyunda kaldığını ve harika albümler ve şarkılar çıkardığını vurguluyor.
Ozan Yıldırım’ın hikayesi, prodüktörlerin değerinin ne kadar önemli olduğunu gösteren ilham verici bir hikaye.
Comments