Bu ayın başlarında yayımlanan Charli xcx’'in altıncı stüdyo albümü "Brat," kısa sürede büyük bir etki yarattı. "Brat," hem İngiltere'de hem de ABD'de en yüksek liste başarılarına ulaştı. Eleştirmenler tarafından büyük övgü alan albüm, Metacritic'te 100 üzerinden 95 puan aldı. Albümün kapak tasarımı da oldukça dikkat çekici.

Albümün popülaritesinin büyük bir kısmı, Charli XCX’in pop dünyasındaki it-girl statüsünden kaynaklanıyor. Ancak, albümün asıl çekiciliği, pop yıldızının “brat” olma kavramını yeniden tanımlamasında yatıyor.
Charli için “brat” olmak, karmaşıklığı kucaklamak, kusurlarını kabul etmek ve her şeyi kendi istediğin gibi yapmak anlamına geliyor. Bu albüm, onun sanatsal vizyonunu sadece bir müzik eseri olmaktan çıkarıp, bir yaşam tarzı manifestosuna dönüştürüyor.
360 isimli ilk yayınladığı şarkının videosunda Julia Fox, Emma Chamberlain, Addison Rae gibi isimler ile “brat” kavramını pekiştirirken bir yandan da Charli’nin ‘mide bulandırıcı’ olarak tanımladığı albüm kapağındaki yeşil renk seçimi, düşük çözünürlüklü Arial yazı tipinde bozulmuş gibi görünen ‘brat’ yazısı ile albüm kapağı tasarımı da her yerde konuşulur hale geldi. Ayrıca, oluşturdukarı bratgenerator.com sayfası ile sosyal medyada kişisel mesajlar yaymak için kullanıldı.

Şubat ayında Brooklyn, bir Boiler Room setinde albümden yeni parçalar paylaştı. Sonrasında ise Addison Rae, Robyn, Yung Lean ve Lorde gibi isimlerle remix iş birlikleri yaptı. Charli, hit albümün yayımlanmasından üç gün sonra üç yeni şarkı içeren deluxe versiyonu yayımladığında, ekibi siyah-beyaz kapak sanatını taklit eden ikinci bir görsel oluşturdu.
Albümün tanıtımındaki unutulmaz anlardan biri, brat yeşili bir duvarın önünde, üzerinde "brat" yazan bir arabanın tepesinde performans sergilemesi oldu. İkonlaşan duvar, sonradan bir canlı yayına dönüştü ve albümün deluxe versiyonu olan "Brat and It's the Same, But There's Three More Songs, So It's Not" albümünün yayımlandığını birer birer boyanan harflerle canlı olarak yapılan yayında duyurdu. Bu strateji ile organik olarak hayranların duvarın önünde selfie çekip paylaşmaları da albüm ve brat tanımını güçlendirmiş oldu.
15 parçalık, 41 dakikalık albümün sözleri, internette yaygın olarak kullanılan birkaç söz içeriyor: "I’m so Julia" (oyuncu Julia Fox'a atıfta bulunuyor), "You gon’ jump if A. G. made it" (brat'in baş yapımcısı A. G. Cook'a selam), "Bumpin’ that" (brat'in açılış ve kapanış parçalarındaki bir nakarat) ve "Let’s work it out on the remix" (Lorde'un "Girl, so confusing" remix'inden bir satır).
Charli'nin, albüme neredeyse dahil etmeyi bile düşünmediğini itiraf ettiği "Apple" şarkısı, TikTok'ta bir dans koreografisi çılgınlığına yol açtı. Albümle ilgili gönderiler o kadar hızlı evrilip mutasyona uğruyor ki Atlantic Records A&R yöneticisi Brandon Davis, "Ekibin her zaman gece nöbetinde birine ihtiyacı olduğunu söylüyoruz. Birinin her zaman uyanık olup interneti takipte kalması gerekiyor.
Charli sadece her zaman istediği albümü yapmakla kalmadı; kariyerinin en büyük başarısını elde etti.
Comments